Åre 19-21 maj 2017

Jag och min sambo var ju till Åre i maj på en weekend. Det va riktigt trevligt och härligt och jag vill självklart göra om det igen. Finns många städer här i Sverige som man kan åka till.
 
 
Vi bodde på Holiday Club Åre
 
Vi lyxade till med den Stora fjällkorgen som väntade på oss inne på vårt hotellrum.
 
 
 
Vi hade en lång bilresa ner till Åre, det tog oss 8 timmar att komma dit. Så det första vi gjorde när vi kom till Åre så gjorde vi ett besök hos Åre Choklad och det blev att handla en hel del choklad som är helt klart slut nu hihi.
Sen tog vi det lugnt och åt från denna fjällkorg medans vi gjorde oss redo för att äta på hotellet. För restaurangen Grow är inne på hotellet.
 
 
Till förrätt tog vi vit sparris med en god sås till. Det här var verkligen fräch och gott!
 
 
Till huvudrätt blev det en köttbit, grön sparris och ramslöksröra och stekt potatis.
 
Sen blev det tidig kväll för vi var trötta. Nästa dag var det lördag så då gick vi runt Åreby för det var jättefint väder. Hamnade på årets första uteservering och tog en öl. Sen var det tillbaka till hotellet och gjorde oss redo för badet och spa avdelningen som var olika bastu. Insåg att jag är en ingen bastu människa haha. Sen efter allt det så gjorde vi iordning oss för att gå ut och äta i Åreby och vi stannade till och åt middag på Werséns, Jag säger bara OMG vilken mat dom har och dryck, åker ni till Åre ska ni helt klart äta där!!!
 
 
Förrätt grön sparris, med Kalix löjrom, äggula i 63 grader.
 
 
Till varmrätt blev det ren, min favorit!
 
 
 
Till efterrätt blev det att dricka massa goda cocktails och drinkar.
 
Vi hade en jätte trevlig lördag. Sen på söndag skulle vi ju börja åka hem, så då körde vi lite bil runt Åre. Vi var upp till Copperhill, men vilka stugor det är på det området. Vi såg även Zlatans stuga/hus.
 
 
Den här resan var verkligen underbar på alla sätt och att bara få komma iväg på en minisemester gör mycket. Jag kommer helt klart återvända till Åre inom snar framtid.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: gaby

oj,oj,vad mysigt.Förstår att ni njöt.Vacker natur och mat.Kram

2017-09-20 @ 09:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0